Oszukana na BLIKA
42-letnia mieszkanka gminy Baranów Sandomierski, przekonana, że udostępniając kod BLIK pomaga swojemu znajomemu straciła blisko 1200 zł. Pamiętajmy, żeby weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomość z prośbą o pilną pożyczkę. Najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują pomocy finansowej.
Wczoraj po godz. 13, policjanci zostali powiadomieni o oszustwie, którego ofiarą padła 42-letnia mieszkanka gminy Baranów Sandomierski. Z przekazanych informacji wynika, że oszust włamał się na konto społecznościowe kobiety, a następnie za pośrednictwem komunikatora, podając się za jej znajomego, poprosił o pożyczenie gotówki. 42-latka przekonana, że koresponduje z kolegą, wygenerowała kod BLIK, który przesłała przestępcy. W ten sposób pokrzywdzona straciła blisko 1200 zł.
Pamiętajmy:
Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej. Przekazany kod wystarczy, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze.
Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom. Aby nie paść ofiarą oszustów należy:
- weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują tego rodzaju pomocy,
- pamiętajmy również o stosowaniu silnych haseł, które zawierają małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne,
- stosujmy dwuskładnikowe uwierzytelnienie; wybierając pytania bezpieczeństwa wybierzmy hasło trudne do odgadnięcia, na które tylko my znamy odpowiedź,
- nigdy nie zapisujmy hasła w przeglądarce internetowej.